Godis

Sitter jag o vräker i mig nu kan jag säga, eller BARA choklaf för de var de ända jag köpte, Jag verkligen AVGUDAR cholklad, o ja vill inte leva utan de för de är så gott, jag väljer bort cigg o kaffe tusen gånger om, om de vore så!!
Har vart sugen på godis flera dagar i rad nu.

Vi var aldrig på gymmet imorse, men jag satte mig på cykeln o gjorde lite styrkövningar hemma iställert, sen har jag iaf gått minst 1 och  ½ timme promenad sammanlagt idag oxå, så jag sitter ju inte bara hemma o är fet, även om jag kan vräka i mig ibland så RÖR jag iaf på mig massor varje dag, tur som em annars lär man ju gå upp i vikt skitfort och mkt..

Idag har jag ätit tacos på mitt sätt som bestod av: Fullkornstortillas, nötfärs (10%), gurka, tomat, sallad, majs, rivna morötter, lök, vitlök o stark tacosås, hade även i samba oelek när jag stekte färsen o jädrans vad de satte fart på skiten haha.. men gott som fan var det. Åt två st till lunch o en st, ganska stor, till middag.

Jag gjorde en smoothie idag för första gången, köpte ju en mixer igår=P de va gott de =) Den bestod av banan, blåbär, hallon, lite minimjölk, lite lätt yoghurt med vaniljsmak o så presssade jag lite lime oxå, den var jättegod faktiskt.

Nu sitter man här o äter all dennna choklad, guuu va gott, ångesten får man ta sen..
Köpte 800 GRAM lösviktsgodis (BARA CHOKLAD), en sourcream chips med vitlöksdipp.. SHIT asså..
MEN okej, även jag har en gräns, jag skulle säkert kunna äta upp iaf hälften av de här ( även om  jag blir mätt innan, men äter ändå ), men nu ska ja o pappa dela på chipsen o godisert delade jag upp i iaf tre delar, men vem vet?! jag kanske äter mer..



jag fattar inte att jag kan äta så mkt när jag ändå är mätt???? ibland hetsäter jag oxå, så de tar slut på en gång, vaför??
Jag har tusen frågor som jag skulle vilja ställa o ha svar på?!

Jag har iaf  INTE RÖKT hittills, vilket känns skitbra, och jag har lovat mig själv att inte ersätta de me mat, godis osv, jag har inte gått o småätit istället för o röka vilket många väl gör? utan jag har bara en sån kvll nu där jag vill moffa de jag avgudar, gör jag helt åt skogen fel? imorn är en ny dag och den blir absoulut inte densamma, de kan ja lova.

Vikten som jag bär på nu, kan jag leva med, jag skulle kunna orka spela fotboll, jag skulle kunna vara nöjd, så ciggen o bättre kondition känns som de viktigaste målet i mitt liv JUST nu, och att HÅLLA VIKTEN är ett jätteviktigt mål för mig just nu, så länge jag INTE GÅR UPP I VIKT så skulle jag vara SÅ glad, NÖJD och STOLT, ska göra mitt bästa, men att inte bli stressad, och att inte pressas så mkt med att just GÅ ner i vikt just nu, håll den bara som den är!!!

Idag överhvudtagte har jag kännt mig så jävla äcklig o fet, ( de va innan jag börja äta allt godis), även om jag HAR ätit bra mat o sånt, men jag ska ju ha MENS, o då känner jag mig alltid dubbelt så fet o väger kanske 2 kilo mer nu oxå =(
kan de verkligen vara 2 kilos skillnad på vågen pga all vätska av MENS?? =/

På söndag, tis, ons kommer iaf JAG gå o träna, även om de blir själv =(
Jag är så jävla mätt nu efter att ha ätit en 4 del av allt godis, ändå vill jag ha mera!!?? lite chips kanske?
usch jag borde gå o gömma mig själv va?

Nu går jag..

Kommentarer
Postat av: Ellie

Försök vara försiktig med maten!, det är väldigt lätt att hätsäta och då hamnar man i fel banor vilket leder till ångest, deprition, viktuppgång etc. Försök att tänka på när du blir mätt och stoppa då!, du vill väll inte töja din magsäck så det krävs mycket mer mat varje gång du äter?. Försök tänka på det och förövrigt är du jätteduktig kör på gumman jag vet att du klarar det. Tveka aldrig och skriva om du undrar något!

2009-02-28 @ 11:08:09
URL: http://ellielilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0