Träningspass + minska på rökningen?!

Nu sitter jag hemma o dricker kaffe minsann, har nyss kommit hem.
Idag gick man upp skittidigt IGEN för att träna, men de va de värt, de va så himla skönt efteråt.
De vart 30 min snabb gång/joggin först, jag fick sån jävla HÅLL i magen, de krampade som faaan asså, ofta så brukar jag kunna skita i de o köra på ändå, men de gick inte idag, så därför vart de mest gång i början.
Tror jag hade ätit för tidigt innan träningen, nästa gång ska ja ta mig upp tidigare o äta frukost så den hinner smälta ORDENTLIGT.

MEN SEN då jävlar. . Tittade tillpå tv:n som står rakt framför löpbandet, och fick syn på att de va FOTBOLL som var på, jag vet inte vad som hände men smärtan hade försvunnit fast inte HELT, de gjorde fortfarande ont i magen, men när jag såg  kära fotbolloen så fick jag sån POWER, jag fick sån kraft o bara sket i smärtan. Fotbollen är ju trots allt mitt mål med hela träningsgrejen o "sluta röka saken".

Så jag höljde tempot o SPRANG 15 minuter i hastigehten 11.5 km/h, de gick så fort o de va så jobbigt, de tog verkligen emot efter en stund, men jag gav mig fan inte. Efter de va ja helt död asså, men jag är så stolt, vetttifan om jag nånsin har sprungit så fort så länge.. hahah de kanske inte låter så mkt men fy fan va de va jobbigt.
Emelie var oxå skitduktig, hon sprang tom, fast hon inte har gjort de på flera år, hon är en kämpe hon med verkligen, de är så kul att gå med nån som har lika stark motivation till de här som jag =) SKITBRA!!
Efter de hoppade vi i poolen o simmade 25 minuter, efter första längden så var man trött, inte så konstigt kankse?! men de va skönt o svalka sig lite efter springandet. BRA START på dagen tycker jag!
Så sammalagt blev de ca 45 på bandet o 25 min simmning. Imorn dock blir de bara simning, sen ska jag iväg på möte oxå.

NU tänkte jag så här att..
Jag ska försöka att INTE fokusera så jättemycket på min vikt, man blir så uppspelt av sånt, de blir en stresskänsla o mer press, iaf för mig, nu hade ja iofs gått ner 4hg, vilket e bra. MEN SÅ överviktigt är jag inte, ja menar jag är 162 o väger ca 66 KG, så NU tänkte jag börja fokusera mer på att bara bygga upp min konditon så får kilorna försvinna med tiden.
Ju mer jag tränar o ju mer jag orkar så borde då kilorna försvinna med tiden ändå så..
Så nu ska ja verkligen fokusera på konditionen, ska orka mer. Visst jag har fortfarande kvar kondition, fast den består nog mest av VILJAN, för jag orkar inte egentigen men jag VILL så mkt, men de är ju så man bygger upp den. UTÅLLIGHET! De blir skitbra till slut!

OCH DÅ.. tänkte jag så här..  jag MÅSTE ju ta tag i de här med rökningen, som bidrar en hel del till varför jag inte orkar.. haha.. Så nu har jag bestämt att idag ska de MINST gå TRE timmar innan jag får röka igen, så tre timmar mellan varje cigg. En dag i taget, imorn kanske jag bestämmer mig för fyra timmar emellan, vi får se hur de känns idag först, måste hitta mitt sätt liksom.  Så de bestämmer jag inte förrän imorn. Det jag hoppas på är att ju längre tid de går, ju mer timmar/dagar ska jag klara mig utan. Vi får se om den här metoden funkar för mig, jag hoppas de, för vill, det gör jag!!



Ciggaretter gör ingen nytta
Nej det är faktiskt sant. Jag mår inge bra av o röka, jag får ont i halsen, de gör tänderna gula o de luktar inge gott! Jag kommer säkert må dåligt när jag slutar röka, MEN må dåligt kommer jag göra vissa perioder ändå.
Rastlöshet, jag röker när jag inte har nåt annat att göra, visst jag röker för att jag e sugen, men jag erkänner att jag inte ALLTID ÄR DET!
De är precis samma sak som nu när jag avvänjer kroppen från allt socker jag stoppade i mig, jag var inte ALLTID sugen när jag åt, utan de va något annat. Så jag ska försöka med samma metod som jag har gjort när jag är sugen på nåt sött, för de har iaf funkat. Det är att veta att på lördag tex FÅR jag unna mig något, så ska jag göra med ciggen, att klarar jag mig visst antal timmar/dagar så FÅR jag unna mig en cigg sen, o till slut hoppas jag att de ska bli så som de har blivit nu med allt socker, att jag INTE BLIR SUGEN till slut!

Oj vad jag babblar på här, jag diskuterar med mig själv o de verkar aldirg ta slut hahaha.. men de känns bra skriva av sig lite, jag vet att "typ" ingen tror på mig som JAG TROR PÅ MIG SJÄLV när de gäller just o sluta röka. Ska oå försöka hitta nåt att hålla mig sysselsatt med, att ersätta ciggen med, nåt att göra.. Några förslag??
Jag funderar på o sätta mig o börja spara massa bilder, DÅ har jag nåt att göra, för de vill jag o de tar tid, men skulle behöva nåt annat oxå, just när suget kommer!
FÖR EN SAK som mååånga säger, är att dom BÖRJAR ÄTA ISTÄLLET, och det är en sak JAG INTE KOMMER ERSÄTTA CIGG MED, no way, förstöra allt jag har jobbat så hårt för?? haha nej!
Vi får se hur allt går, en dag i taget som sagt!


   

Hej svejs! Puss / Carro

I'm gonna fight for every dream, 'cause who's to know, which one I let go, would have made me complete?

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror på dej gumman!! Kämpa på!

Puss

2009-02-19 @ 12:56:42
URL: http://MizzL.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0