varför?

Jag fikar högst en gång i veckan med nåt gott till. o de har jag precis gjort.. EN gång i veckan fikar jag.. jag försöker träna MINST tre gånger i veckan, äter bra mat hela veckorna o kanske tar nåt gott på lördagarna.. 
ÄNDÅ, ändå får jag ångest för att jag fikar med en chokladboll, damsuagre eller nåt annat.. Varför? När jag vet att jag e så strikt resten av veckan.. jag hatar det här.. jag är så dum o fånig.. jag går inte upp flera kilon för att jag unnar mig själv så sällan som jag gör, jag är så medveten om det o de är de som känns så dumt, för även om jag är så medveten om de så känner jag ändå så här? vad är felet liksom? 

Många kanske slutar äta godsaker överhuvudtaget när dom vill gå ner i vikt, men det vill inte jag, jag vill inte leva resten av mitt liv o aldrig kunna unna mig, jag vill kunna skapa min livsstil där de räcker med nån gång då o då, för slutar jag helt o sen en gång börjar äta sånt.. vad händer då?! JO då kommer jag gå upp i vikt, o jag tycker om att äta dessa saker så sluta med det kommer jag inte. Just därför e de så jobbigt att jag ska behöva känna så här..  
Vill försöka sluta känna så här, men hur? jag har hittat en livsstil nu som jag trivs med ganska bra, måste lära mig o acceptera mig själv mer o sluta vara så dum mot mig själv. . De känns som om jag förstör för mig själv när jag unnar mig, men hur ofta unnar sig folk inte då?

Ja, jag vet jag tänker föööör mkt!!! o de tär på mig! men nu har fått skrivit av mig.. lämna gärna en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Emelié

Jag tror att du är nöjd med det som du har det nu, och vill inte förstöra det. Men bli lite arg på den där känslan och slå den i huvet, för du går som du säger inte upp i vikt utan det låter sunt att unna sig då och då, men inte alltid och förmycket.

2009-02-18 @ 19:28:52
URL: http://grenestam.blogg.se/
Postat av: Ellie

Det gäller som jag sagt att alltid tänka positivt, försök släng bort de negativa bilderna och skapa en positiv istället. Varför behöver jag den här? det är gott är inte tillräckligt svarat utan mer "jag har faktiskt tränat det jag ska den här veckan" eller liknande. Då blir det till en positiv bild istället för en dålig och det är det allt handlar om. Mer metnal träning i fröken carros liv hehe. kom ihåg TÄNK POSITIVT ALLTID!

2009-02-19 @ 09:39:31
URL: http://ellielilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0